Thursday, June 26, 2008

Oh Inilah Hidupku...(sehingga sekolah rendah)

Alhamdulillah, akhirnya aku berjaya juga menguatkan semangat aku yang hilang untuk buat blog nie...dan aku terpikir aku nak wat pasal diri aku laa...boley tak??? YEE!!! aku tau semua orang mesti pelik tetiba jaa aku tulis dalam bahasa melayu (bak kata nasha aziz, apa kess??)...Sebenarnya aku cukup sayang kan bahasa melayu nie...yelarr biarpun aku nie 24 jam kat uitm study english jer memanjang, aku tetap tak lupa bahasa melayu (Yess melayu tak mudah lupa lg)....bila aku tulis dalam bahasa ibunda yang tercinta nie, aku baru dapat rasa chemistry (leman mesti suka dengaq perkataan nie) antara apa aku dok tulis dengan apa yang aku sebenarnya fikir (faham kerr??ntah aku tak paham gak)...tapi whatever laa...ok skarang aku tetiba rasa rajin nak tulis apa peristiwa2 menarik yg berlaku dalam hidup aku...hehee
Pada tepat waktu 7.30 mlm 5 disember 1988...seorang bayi yang comel seberat 2.9 kg (ringannyee akuu) dilahirkan di hospital bersalin pulau pinang...mak dan ayahnya mengambill keputusan nak namakannya Noor Ainulfahim...haa itulaa akuu....aku bagaikan sebuah mimpi menjadi kenyataan sebab mak aku pernah keguguran sebelum 'terbentuknya' aku...hahaha...alhamdulillah....aku dibesarkan dengan penuh kasih sayang oleh mak aku....bak kata orang aku mmg anak mak laa time tue...pada usia setahun lebih aku sudah kenal huruf....pada usia 3 tahun aku sudah pandai membaca....setelah itu, aku dimasukkan ke taski kampung kastam pada usia 5 hingga 6 tahun....dan pada waktu petang dan hujung minggunya pula aku didaftarkan ke kelas mengaji al-quran...alhamdulillah, aku berjaya khatam al-quran pada usia 6 tahun....aku pernah di bawa ke surau2 di kampung2 untuk mengaji al-quran di hadapan orang2 tua...ingat lagi time tue orang tepuk tangan kat aku....sayang aku...hehehe..sukanyee....tapi semua ini hanya tinggal sejarah....
Pada usia 7 tahun, ibu aku mengambil keputusan untuk memasukkan aku ke sekolah agama rakyat....atau madrasah..atau nama penuhnya Madrasah Al-Islah....Darjah satu memang satu pengalaman pahit buat aku...aku tinggal di asrama yang serba daif dan tanpa tempat untuk aku mengadu...aku selalu dibuli time tue...bayangkan, senior darjah enam aku boleh mintak 50 sen dari 60 sen yang warden asrama bagi kat aku...setiap hari!!! apa aku nak makan time tue???hahaha..aku pon tak ingat apa yg berlaku tp yang aku tahu...time darjah dua aku keluar dari asrama...aku tak bagitau pon mak bpk aku pasaipaa aku nak keluaq...sampai skarang...(sebab aku mmg kuat berahsia)....so aku pon dok laa luaq sampai laa darjah tiga....mak pak aku beli rumah kat sungai petani dan hari2 diorang pegi hantar aku ke sekolah dkt hulu kampung mana tue....aku ingat lagii kawan2 baik aku time kat al-islah...khairul azmi, mujahid dan...ntah lupa dahh laa...hehe...kami selalu wat benda merapu skali..curik telur ayam orang kampung laa...bergaduh time rehat laa...eee gilaa kan....hahaha...itulaa aku satu ketika dahulu...
Ting Tong...akhirnya aku tiba di sekolah rendah yang sangat aku sayang....di sinilah tempat aku jumpa dua orang kawan karib yang paaaling aku sayang Kahar dan Sulaiman...Pada Januari 1998, aku di daftarkan ke kelas 4K....4 Ibnu Rushd....bersama Azwa...seorang lagi pelajar baru SKBJ...time tue semua orang kat 4IS ... pandang sengkekkk jaa kat aku noo.....dari farhana ke amirah, dari kahar ke sulaiman, dari awatif ke suhaida, amboi amboi amboiii....hehehe...tahun tue mmg jadi sejarah...sebab kali pertama seumur hidup dapat no 3 dalam kelas....hahaha....bukan main happy lagi time tue....ingat lagii cikgu bagi hadiah colour pencil Luna dengan Kertas Lukisan...hahaha...jadi laa tuee....budak2 kann...tahun berikutnya pada 1999, aku ditempatkan di kelas pertama (5 Ibnu Sina)...rupanya time tue baru aku tau, diorang nie not bad laa...walaupun aku mmg introvert gila babing time tue...atau dengan kata lain senyap sajaa...diorang mai tegur aku...time tue aku mula satu geng dengan sobrun, muaz, rashid dan ahmad zhafran....seronok gak ngan depa nie...walaupun kengkadang bergaduh pasal benda kecik...tpi yang paling penting aku baru kenal sorang budak nie...nama dia Kahar...time tue aku laa sorang kawan dia paling rapat...hari2 dia mai umah aku nek beskal...time tue aku dok TNB kuarters umah flat tingkat 2...tingkap aku mengadap dengan jalan depan so dari jauh aku nanti lambai kat dia....hehehe....memang rapat sgt time tue...die pon gemok lagi mcm aku time tue....tp skarang tak dah...dia aneroxia..hahaha...dia tue puuunya la baik time tue, nak naik bas pon takot...hahaha...skarang?? (jgn marah yee kaharrr..hehehe) time tue aku laaa yg jaga dia...time dia demam kat skolah...time die kena ejek kat usm..time tu time niee...banyaklaa...tp tak kisahlaa semua tue...kami mmg kawan baik...
Kerana dia demamlah akhirnya pada tahun 2000 kahar yang quite ok dalam pelajaran jatuh merudumm...tk silap dia dapat no last kot...time final exam darjah 5 tue aku no 8 (wah! nak citer jugak)...yang conquernya sapa lagi kalau bukan amirah (no.1) Sobrun (no.2) awatif (no.3)...yang lain selalu berubah2....tahun 2000 memang memenatkan...sebab aku nak UPSR...aku p 3 tuisyen sekali gus!! gila kowt!! yaa aku mmg gila study time tue...hasilnya, time pertengahan tahun aku dan azwa (yang sama2 masuk time darjah 4) saja yang dapat 5A....so, kami dua pown conquer laa no.1 dan no.2....no tiga time tue tak silap sobrun sbb dia 4A....mmg mengejutkan gilaa laa time tue...tp syok gak dapat potong amirah..hahahahaha(gelak jahat!!)cikgu mariam ngan cikgu zarina time tue mmg rapat habis ngan kami...dia bawak semua budak yg dapat no1 sampai 10 pegi bowling, jalan2 kat bukit jambul...fuhh..besh tul cikgu zarina time tue....tp yang sedihnya dalam top10 tue aku ngan sobrun jaaa lakiii!!! teruk betoii!!! yang lain tak silap aku..farhana,awatif,amirah,syazwani,suhaida,syakirah dan rekha....Kami berjuang bersama2 dalam mencapai kejayaan dalam UPSR...dan alhamdulillah walaupun tak mencapai target..aku dapat 4A1B...bayangkan ada 2 orang jerr batch kami dapat 5A...Amirah dan Azwa (Pompuann lagii)...yang 4A mcm aku -->Sobrun,Farhana,Nurain Nazir,Rekha,Syakirah,Faiez mustafa dan sapa ntah lagi sorang lupa dah....alhamdulillah masing2 dapat sekolah yg bagus2....sobrun dan aku pegi al-mashoor, amirah syakirah dan nurain pegi al-irshad (tapi amirah tukar mrsm, nurain pindah selangor), farhana pegi nibong tebal dengan umar mukhtar, Siti nurazwa tu lak pegi SMK St.George kat penang....kami berjanji takkan lupa antara satu sama lain lepas nie....(bersambung......)

2 comments:

aMiRaH hAmId said...

(pandang sengkekkk jaa kat aku noo.....dari farhana ke amirah, dari kahar ke sulaiman, dari awatif ke suhaida, amboi amboi amboiii....hehehe...)
-weyh..mana de pandang sengkek la..huhuhu

aMiRaH hAmId said...

tp syok gak dapat potong amirah..hahahahaha(gelak jahat!!)
-hahaha..ala..bagi can je tu..hehehe..bes la ble ingt ablik time zaman skolah rendah..sangat bes la..huhuhu